Nie dla likwidacji lotniska chopina

Samolot stojący na płycie lotniska, po prawo widać kołnierze dokujące.

Warszawie Forum Samorządowe zdecydowanie sprzeciwia się likwidacji warszawskiego lotniska im. Fryderyka Chopina. Dzięki bliskości do centrum miasta, lotnisko jest bardzo wygodne dla podróżujących, a jego likwidacja byłaby nie tylko kłopotem dla pasażerów, ale także poważnym uderzeniem w miasto stołeczne Warszawę.

Pomysł likwidacji lotniska w Warszawie jest motywowany wyłącznie względami politycznymi, które stoją za decyzją rządu PiS o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie. Jest to projekt niezwykle kontrowersyjny o bardzo wątpliwym uzasadnieniu. Wbrew temu, co twierdzą politycy PiS lotnisko Chopina nie wyczerpało swoich możliwości rozwoju i działania.

WFS nie kwestionuje konieczności stopniowego odciążania lotniska na Okęciu. Z powodzeniem może to jednak robić lotnisko w Modlinie, które doskonale uzupełnia ofertę i funkcję lotniska Chopina. Niestety obiekt w Modlinie nie może efektywnie wykorzystywać swojego potencjału ponieważ jego rozwój jest blokowany przez Polskie Porty Lotnicze – współudziałowca tego lotniska. Ten zarządzany przez nominatów PiS podmiot państwowy od lat blokuje decyzje niezbędne dla rozwoju portu lotniczego w Modlinie. Wszystko po to żeby uzasadnić gigantyczną inwestycję CPK. Inwestycję, która pochłonęła do tej pory znaczne pieniądze na setki pracowników zatrudnionych w porcie, który istnieje tylko na papierze.

Oczekujemy od rządu wycofania się z decyzji o likwidacja lotniska Chopina i odblokowania możliwości rozwoju portu w Modlinie. Warszawa ma świetne lotnisko, które nadal powinno funkcjonować i umożliwiać pasażerom wygodne podróżowanie. Wzywamy Prawo i Sprawiedliwość, aby przestało utrudniać życie Warszawie i jej mieszkańcom. Nasze miasto nie potrzebuje CPK, a Polska nie potrzebuje trwonienia kolejnych setek milionów złotych topionych codziennie w ten niepotrzebny projekt.

Nie ma naszej zgody na likwidację lotniska im. Chopina, ale niestety intencje rządzących w tej sprawie nie są jasne. Ówczesny pełnomocnik ds. budowy CPK i zarazem wiceminister infrastruktury, Mikołaj Wild mówił w 2018 r, że  „jeśli wkrótce nie zostaną podjęte żadne kroki, do 2020 roku przepustowość Okęcia wyczerpie się całkowicie”. Jak widać okazało to stwierdzenie okazało się bzdurą.

– mówi Grzegorz Gruchalski, przewodniczący Warszawskiego Forum Samorządowego.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *